TEST: Dalblads SWEBAR - Strawberry

...Jag har blivit missbrukare och nu skojar jag inte... Proteinbars är mums! Jag äter 2 olika märken, en bar från Isostar (choklad) och 7 olika smaker från Dalblads (Swebars). Swebars finns i smakerna: Lakrits, Choklad, Strawberry, Caffe Latte, Pepparkaka, Banan-Choklad och Mint-Choklad. Jag har testat dem alla, vissa bara en gång. Tänkte skriva en liten recension av alla bars. Börjar med Strawberry:)

Swebar är en proteinbar för dig som vill ha en snabb och smaklig proteinkälla som borgar för maximal återhämtning och muskeluppbyggnad. Swebar passar lika bra som återhämtning efter ett träningspass ("rid-pass") som ett uppladdningsmål innan. Finns mer att läsa på bland annat Dalblads hemsida om man skulle vara intresserad. Nu till själva grejen: Innan lopp är jag väldigt noga med att inte slarva med maten. Brukar äta sista riktiga maten (pasta i mängder, sallad, kyckling - oftast) helst 3h innan loppet (men 2-4h funkar det med). Sen mellan värmning och lopp brukar jag äta x antal bananer. Så har jag alltid gjort mer eller mindre. Men nu senast jag tävlade - förra söndagen - så gjorde jag annorlunda. Jag åt en Proteinbar efter värmningen, inga bananer alltså. Och vad hände?? Jo jag vann för första gången!!! Såå goodbye bananas and welcome to my world Proteinbars;)

Utvärdering Strawberry:

Jag brukar föredra choklad i alla dess former. Så tog ett bra tag innan jag testade denna. Tycker som sagt mer om choklad-saker än andra söta saker som bär/fruktsmaker. Denna var doppad i tunn rätt ljus choklad, och den smakar sommar!! Gillar den jättemycket. Den får 4 hästskor av 5. Att den inte får 5 är för att det ändå är lite chokladbrist i den.

Håll nu utkik efter fler recensioner!;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0