Don't let it bring you down

Racedag idag!:) Vackert väder på det, nice.

Jag som brukar hålla mig ifrån sötsaker dagen innan race "råkade" äta en hel del proteinbars (SweBars) plus några (rätt många) Japps igår kväll. So I'm having even more energy than usual today, me like! Om Imps blir trött på slutet av loppet tänkte jag chansa att hoppa av och bära honom sista biten:) Haha.. Men ibland har jag faktiskt känt så i vissa lopp. Det ska i alla fall bli superskoj att tävla med Imps, han är så underbar..Spännande med volt första gången med honom också..

Har eventuellt en början till en sponsor på G - hoppas, hoppas, hoppas... Vore inte helt fel.

...Kanske dags att jag bestämmer mig för vilken sida jag vill blogga från:P Metrobloggen är den blogg jag alltid har bloggat från. Gillar att skriva där, och förstår mig bäst på den sidan. Men anledningen till att jag skapade en blogg på blogg.se också är därför att man inte får och/eller kan lägga in reklam på Metrobloggen. Men samtidigt vet jag att det finns många på Metrobloggen som tjänar bra med pengar på sina bloggar. Men ingen svarar på hur... Så jag får väl fortsätta uppdatera båda bloggarna med likadana inlägg ett tag till. Bara synd för vissa läser från Metro och vissa från blogg.se. Men men... Har tänkt på en sak.

Jag tror många (de flesta) bara borde stanna upp och njuta av sin tillvaro. Tänkte över det man har, som man borde vara lycklig över. Oftast går man bara runt och ser det negativa och jobbiga i livet. Det som är tråkigt är ju tråkigt, men allting kan inte vara kul i livet heller. Och det som känns tungt och jobbigt, se det som utmaningar. En händelse, en liten del av livet. Något som du utvecklas av, och det kan bidra till något bra. Det man inte dör av blir man härdad av - gillar det uttrycket för det är så sant. Men det jag vill komma till är att ofta så går man bara runt och strävar efter en bättre tillvaro hela tiden. Kanske är det något man vill ska hända eller så. Men sen när du kommit dit, då är du ändå inte nöjd. Du kommer alltid hitta saker du vill i livet. Jag har inte direkt kommit på detta nu, har tänkt såhär väldigt länge. Tror det är att jag tidigare jämt ville få allting perfekt, sen... Ja vadå sen?? Kan jag inte börja leva förrän allting är perfekt?? Hela livet är som ett tränings/styrkepass. Du kan inte träna som en idiot för att sedan tro att du kan slappa resten av livet. Eller visst, kan kan man säkert..Men det är inget man ska sträva efter tycker jag. Ta det lugnt, njut av livet, se över allting du har.. Oftast tror man att tillvaron man har kommer att vara "för alltid", men oj så fel du har då. Det kommer hela tiden nya kapitel i livet, och det gäller att ta vara och njuta av varje. Don't make such a big deal of it, also don't forget to enjoy....:)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja, det finns ju inget bättre :)

Nu hoppas jag att jag hittar en häst till nästa år som jag kan ta licens på :)

2010-05-07 @ 19:51:30
URL: http://wgpstable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0