Impen

Wiiihooo ! :) Var såå skoj rida lopp igen.. Impen gjorde det jättebra. Vi blev 6a, kolla inte på tiden för den spelar ingen roll. Han var pigg o rätt snabb ut, blev lite hängandes igenom första kurvan. Sen hamnade vi i andraspår, kröp ned invändigt. Var ett gäng som drog iväg, så vi låg en bit efter hela tiden med några hästar bakom oss med. Sen försökte jag få lite fart i honom runt 6-700kvar, han svarade jättebra på det:) Så han tog i tog i alla fall på fältet hela tiden (vinnaren vet jag inte). Han svarade varje gång jag "skrek" på honom. Han gick med fulla spjäll över mål, var pigg i mål och verkade tycka det var jätteskoj:) Eftersom jag fick fart på honom så tror jag vi kan ha en hel del att hämta... Fler lopp med honom tack!:D

..Jag kan inte beskriva med ord hur underbart det var att rida lopp igen.. Hade glömt bort känslan. Men ska jag vara ärlig så har de senaste loppen jag ridit knappt varit kul. Har haft dåligt självförtroende och hästarna har inte känts som de velat samma sak som jag... Det har i efterhand haft sina förklaringar varför de legat på/varit så snea, men ändå...

..Såå jaa, idag var jag lite nervös. Brukar alltid ha nerver såklart, det ska man ha så man är laddad. Men idag kändes det lite extra. Var nog dels för jag inte tävlat på nästan 3månader (!!!). Och för att jag inte visste hur han skulle vara i lopp för mig, ville han inte skulle vara konstig han också. Men han var så underbar. Gick att ta upp, han höll sitt spår, sprang rakt, travade klockrent, tog i när jag bad om det.. Han var som en bil:) Var underbart.

Haha, ni som läser detta och rider lopp varje vecka (eller något liknande) skrattar säkert åt mig när ni läser detta. Men jag kan inte rå för det. Det har känts så dåligt med precis allting ett tag. Och det här var verkligen vad jag behövde. Så fler race med underbara hästar nu tack!:)

Impen startar igen på måndag, jag hejar! Ska snart testa Bodil igen bestämde vi:) Kanske på onsdag innan/efter tävlingarna. Det visar sig. Hon är mycket fin hon med. Jag älskar verkligen trevliga hästar. Finns inget bättre!? Nu taggar vi igång från detta, och laddar inför onsdag med Dancing;) Eller det blir ju mest upp till Uffe det - felfritt, felfritt tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0