Long time

Hejsan bloggen:) .. Jag gillar att skriva i dig, även fast jag inte gör det så mycket...

Fick ett mail från Kodzons ägare Eva idag (eller vet inte om jag fick det idag, läste det i alla fall idag). Hon frågade om jag ville rida om Kodzon kom med i något av montèloppen hon anmält till. Självklart vill jag det. Jag skulle aldrig säga nej till en trevlig häst eller ägare. Visst gick det inte så bra i loppet nu i tisdags, men jag tror att det måste gå att väcka honom på något sätt. Och det är amatörer som Eva som verkligen förtjänar framgång, hon ger inte upp. Vad vore denna sport utan tjuriga amatörer? Ett av loppen Kodzon anmäls till är ett lopp han står mycket bra inne i på Hagmyren på söndag. Tror inte han kommer med då det är 18 anmälda nu. Synd för det hade varit mycket trevligt och kul. I början av året var jag tveksam till mycket, jag vill inte bli någon "icke-vinnare". Men samtidigt så syns jag så finns jag, eller hur? Och jag älskar ju att tävla, så varför ska jag stå över när jag har chansen? Jag menar absolut inget illa mot någon häst, det är en hård sport detta, vinna är inte lätt. Och montèn är fasiken inte lättare än sulky längre. Knappt i norrland ens. Så jag rider så fort jag får chansen:) Som sagt, när hästen och ägaren är trevlig så är det hur kul som helst i vilket fall. Visst hade det varit kul att få vinna och så, men jag gör mitt bästa och hästarna gör också sitt bästa. De kan också ha en dålig dag, det är djur vi pratar om.

Ska börja uppdatera bloggen mer, promise! Men nu måste jag ut och tömköra lillsnuttan med pappa , höres:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0