I don't know about you , but I'm ready to go

Förutom lyckan över Dancing så känns livet väldigt uppåt just nu. Igår åkte jag vidare från Gävle till Sthlm - när jag ändå nästan var där nere. Red intervalljobb med Nelle på rakbanan på kvällen. Han var väldigt fin, väldigt pigg. Det gick lite väl fort vissa vändor:)

Imorn tävlar jag på Valla med Partner. Spår 4 har vi. Det är faktiskt bara andra gången vi startar på hans distans och startmetod. Partner är snabb, men springer inte gärna så långt. Och han han huvudet lite väl mycket åt sidan för att han ska kunna gå iväg i startögonblicket i voltningen. Men vi ska jobba på det så han kan gå volt sen, utan att tappa ett halvt varv direkt hehe. Jag tycker att han borde kunna få pengar, satsar på det i alla fall.

På fredag ska jag kvala en häst åt Jan-Åke Hoas vid namn Baxers Ragata. Har aldrig ridit eller sett hästen förut. Tredje gången jag bekantar mig med en häst efter Starchip Entrprise (Jolly och Bodil innan), andra gången jag kvalar in ett sto:) Hon sägs också vara lite speciell, men 25 borde hon kunna ta sig runt på utan problem tycker jag.

På söndag blir det Bollnäs med Viking. Vi fick spår 2 så det känns super! Men det är väldigt bra hästar emot, det trodde jag inte riktigt. Någon bra är det alltid, men detta loppet ser väldigt jämt ut på papperet. Spännande se hur han är bakom bilen, han lär ju ligga på rätt bra innan också. Men det ska nog gå bra denna gången med. Han har inte tävlat på länge, och gjorde endast en start i fjol. Sen är han väl egentligen inte tränad för start riktigt än, men montèkvalet blev han ju inte trött i. Och sen är det ju första gången i montè för honom. Så jag måste intala mig själv att ligga lågt, även fast han känns så fin. Första gången nånsin jag rider på Bollnäs är det, och är faktiskt den bana jag har längtat mest efter att rida på:)

Så det blir en spännande vecka - som började kanonbra med Dancings vinst!!! Nästa vecka blir också super - ELITLOPPSHELGEN!:D Me like alot!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vad härligt allt låter :) vill oxå!

Och jag ska oxå men om något år eller så ;)

2010-05-18 @ 14:32:02
URL: http://wgpstable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0