Laurita Symphonia

Oj jag har verkligen blivit dålig på att blogga.. ..Har tänkt flera gånger idag att jag ska skriva, men vet ju inte om vad..

Idag har det varit ett underbart vårväder, riktigt varmt och skönt har det varit. Men inatt var det flera minus, skumt..

Var lottning till Olympiatravet finalen idag. Ser väldigt intressant ut:) Rids ett större montèlopp på lördag, Olympiatravsmontèn. En dag kanske man får vara med i något sånt. Men det kan ju börja med att gå lite bra i vanliga lopp...

Har hållit på med "fölet" nu ikväll (egentligen är hon 1år om en månad, men kallar henne fortfarande för föl). Hon är väldigt envis och bråkig av sig. Har inte gått nå vidare de få gånger vi försökt tömköra henne. Så jag tänkte efter om det överhuvudtaget går bra att leda henne. Det gör det till en början, sen blir hon jättejobbig. Så jag ledde henne först ett tag bara i grimskaft, försökte lära henne att stanna på "pro" och gå igen på smackningar. Hon förstod "pro" väldigt fort fastän hon har så snabbt grundtempo när hon går. Hon börjar ju gå väldigt lätt av sig själv, men bara man smackar varje gång så blir det väl något hon kommer komma ihåg i alla fall. Gick sedan in och satte på henne huvudlaget och selen. Tänkte promenera med henne med det på. Det var lite besvärligare. Hon gillar verkligen inte att ha bett i munnen. Men hon var i alla fall framåt hela tiden (när hon haft någon bakom sig i tömmar så har hon knappt gått framåt till slut). Så om jag går med henne så ett tag tills hon accepterar allting, så borde det nog kunna gå bättre till slut.


Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Okej okej, det var ju inte så långt härifrån :D

2010-04-12 @ 07:42:27
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja verkligen :D

2010-04-12 @ 08:58:01
URL: http://jullanbullans.blogg.se/
Postat av: emma, ung mamma åt julia [foto]

jag väger alldeles för mycket ;/ haha!

2010-04-12 @ 10:20:23
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0