It's hard

..Banjobb med Partner på Solvalla i förmiddags. Red 3 bakvarv sedan skulle jag testa rättvarv direkt (ni som följt min blogg länge vet att det aldrig nånsin - förutom i lopp - har gått att rida fort med den hästen. Det har alltid slutat i galopp. Skärper sig dock alltid i lopp.). Han var väldigt sne när jag vände upp honom, rätt bra för att vara honom när jag red, men kom bara drygt 1,5år innan han valde att hoppa. Blev less, vände upp och lämnade banan direkt. Sedan fick han gå ett sulkyjobb där det syndes han travade illa bak i kurvorna. Är ju svårt att avgöra om han är fräsch eller ej när jag rider, då han alltid hoppar och känns som en skadeskjuten kråka. Men lite bättre än vanligt med huvudet då murphyn funkar bra. Men plattan tror jag förstörde allting, jag ser att den sticker ut jättemycket på vänster sida, så han blir nog ännu mer sned med den. Men han låg på mer än vad jag vill, han har blivit riktigt het den hästen och det gillar jag inte då det inte är så trevligt när han samtidigt är som en ostkroke i kroppen. Han tar ju upp flera spår. Lite orolig om jag "vågar" starta med honom. Känns som han kommer ta upp flera spår, och någon halvspårsridning vill jag inte ha. Var anmälning imorse och han kom med, spår 2 fick vi på Gävle. Men får se, han ska inte trava så där dåligt bak heller.

Nu sitter jag och ser på lunchtravet från Dannero. En underbar häst vann första, Lugnets Diamant. Han påminner väldigt mycket om Dancing, eller om jag ska säga att Dancing påminner väldigt mycket om henne. Lik varandra är de i alla fall. Han är såklart grym!!! Loppet innan idag gick han i tredjespår i hela loppet och blev bara knappt slagen som 2a. (Dancing har vunnit när hon gick i tredje hela loppet ;)).

Ska snart äta en god fiskgratäng till lunch, sen blir det lite träning - rygg och mage tror jag det blir.

Jättekul trav ikväll. Ännu roligare trav imorn: Första uttagningen till Olympiatravet :):):) Live-trav och naturgodis på det, behöver jag säga mer ?? :D


Kommentarer
Postat av: Julia

sv Tack så mycket, din med! :-D

2010-03-19 @ 14:12:44
URL: http://juella.blogg.se/
Postat av: Anna

vill inte ha spam medelanden ;) skojja LOVEU :D<3

2010-03-19 @ 15:01:00
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, men då får du gärna länka min blogg om du vill ha något nytt att läsa. Eftersom jag försökter uppdatera ca8 ggr om dagen så finns det alltid något att läsa ;)

2010-03-19 @ 15:05:59
URL: http://matildaandren.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: haha okej :p

du kan läsa min blogg, den är super ;)

2010-03-19 @ 15:53:08
URL: http://liindstrand.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh, naturgodis är det godaste:D Får jag välja mellan det och vanligt godis, så skulle jag helt klart välja naturgodiset:)

Såg i en blogg, din kommentar om att du letade nya bloggar, kika in på min och ta en titt. Jag behöver flera som säger vad dom tycker om min blogg, jag vill så gärna lyckas få en bra och fin blogg. Så det skulle vara trevligt om du sa vad du tycker om just Min blogg, om den är bra eller dålig. Vad som helst! :) Jag behöver allas åsikter så jag kan få bli lite bättre på det jag gör.

Hoppas du får en bra måndagskväll:)

Kram/Emilia!

2010-03-22 @ 18:37:14
URL: http://emiliaisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0